dilluns, 10 d’octubre del 2011

Twitter

El Twitter es defineix a ell mateix com una xarxa d'informació en temps real que permet connectar-se a assumptes que siguin del nostre interès.
A nivell pràctic podem definir aquest programa com una xarxa social amb un format de "microblogging" que permet als usuaris que estan registrats, enviar i rebre missatges de text (amb una llargària màxima de 140 caràcters) que s'anomenen "tweets". Els tweets dels usuaris es poden seguir mitjançant la opció de subscriure's com a seguidor. 
Els usuaris poden per tant, crear tweets, publicar els que rep (acció que s'anomena "retwittejar" ), subscriure's a altres usuaris i per tant rebre les actualitzacions dels seus tweets, i finalment contestar directament als autors de qualsevol dels tweets.

Recursos dels mestres: 

- Seguir portals i persones que aportin informació rellevant en matèria educativa.
- Compartir amb estudiants i altres mestres recursos publicats al web.
- Distribuir informació de valor educatiu. 
- Conformar comunitats o grups virtuals d'interessos comuns que substitueixin les llistes de correu electrònic.
- Seguir les publicacions dels assistents de conferències o seminaris que resumeixin el que està tenint lloc.
- Crear grups d'estudiants que afavoreixin el seu seguiment.
- Fer públics els projectes que es realitzin en els centres educatius i en altres àmbits d'interès.
- Publicar un resum de les idees principals desenvolupades a una classe de manera que els alumnes puguin reflexionar, plantejar els seus dubtes, completar la informació...
- Determinar els coneixements previs sobre qualsevol tema que es vulgui tractar a classe.
- Enviar preguntes prèviament a un examen perquè els alumnes les responguin i creïn entre tots un resum de la matèria, i per tal que els conceptes s'interioritzin millor.
- Retroalimentar les aportacions que facin els alumnes. 
- Recordar tasques pendents.
- Distribuir la feina entre els alumnes.

Recursos per als estudiants:

- Formular preguntes sobre la matèria que posteriorment siguin resoltes per altres companys/es de classe.
- Realitzar reunions virtuals per a fer tasques col·laboratives.
- Compartir recursos i publicacions.
- Crear un grup d'intercanvi d'interessos comuns.
- Practicar una llengua estrangera amb nadius registrats al Twitter.
 

Alguns dels recursos útils que ofereix aquesta eina per tal de poder fer possible els usos descrits anteriorment són:
La creació de grups virtuals a través de la seva categorització amb hastags, per exemple: #mestresGTIC.
Agrupar conceptes, de la mateixa manera, a través de hastags, per exemple:
Possibilitat de consultar els enllaços més compartits, i classificats segons temàtica a través de TweetMeme.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada